Cuprins
Fotografie corporate
Fotografia corporate acoperă multiple arii, de la portrete de grup la fotografiile de eveniment, toate cu obiectivul de a expune spre public un brand. Practic, orice imagine creată pentru o companie intră sub umbrela fotografiei corporate. Comparativ cu anii 2000, antreprenorii actuali înțeleg mult mai bine rolul crucial pe care îl joacă acest tip de fotografie în definirea identității lor, a echipei și a companiei în sine. Depășind simpla promovare, fotografia corporate aduce în prim-plan caracterul unic și viziunea unei organizații, facilitând o legătură mai strânsă cu audiența sa.
La ce pot fi utilizate fotografiile corporate?
Fotografiile corporate sunt esențiale pentru reprezentarea vizuală a unei companii. Atunci când vizitatorii accesează un website, fotografiile de calitate contribuie la consolidarea credibilității. În cataloage, indiferent dacă sunt digitale sau tipărite, imaginile realizate corect, care țin cont de toate tehnicele de fotografiere actuale, captează atenția și valorizează conținutul. În special pe rețelele de socializare, o fotografie corporate de calitate are o tracțiune mult mai mare decât o fotografie stock. Chiar și în comunicările interne din companie, cum ar fi rapoartele anuale sau informările sporadice, fotografiile susțin mesajele companiei. Așadar, prezența vizuală determină în mare măsură percepția publicului asupra unei organizații.
Care sunt principalele subcategorii ale fotografiei corporate?
Fotografie petreceri de Crăciun
Finalul de an vine întotdeauna, pentru marea majoritate a companiilor, cu tradiționala petrecere de Crăciun. La finalul anului, fie că sunteți cu prietenii sau cu colegii, cel mai probabil că veți face câteva fotografii cu telefonul mobil, însă șansele ca acestea să fie memorabile, sunt foarte mici. Acest lucru se întâmplă deoarece lumina nu este cea mai bună, fiind vorba de spații interioare, în care oamenii sunt în mișcare sau dansează și așa mai departe. De aceea, poate că nu ar fi o idee rea să invitați un fotograf profesionist la petrecerea de Crăciun. Pe lângă beneficiul imediat al unor imagini perfect balansate (care nu sunt arse sau subexpuse) vă veți bucura să descoperiți ipostaze inedite, cu toți cei invitați la petrecere, la care altfel nu ați fi avut acces.
Ulterior, acest fotografii pot fi folosite într-un articol de blog, direct pe site sau cel mai probabil, pe conturile de pe rețelele de socializare.
Fotografie pentru evenimente business
Fotografia de eveniment acoperă o gamă extinsă de momente care marchează diverse ocazii relevante, atât la nivel de companiei cât și la nivel individual. De la evenimentele de networking până la ceremoniile de decernare a anumitor premiilor, o fotografie de evenimente bine realizată poate surprinde esența momentului. Adesea, companiile pun accent pe prezentări de proiecte sau congrese importante, unde o fotografie de calitate poate ilustra cel mai bine importanța evenimentului.
Desigur, includem în această categorie și întâlnirile private sau oficiale dar și conferințele cu participare externă - fiecare evenimente de acest tip are nevoie de o reprezentare vizuală adecvată prin fotografii cat si prin filmarea evenimentului. Totodată, târgurile și expozițiile aduc cu ele un val de inovație și creativitate, unde lansările de produs necesită o abordare fotografică precisă pentru a evidenția fiecare detaliu.
Fotografiile de la petrecerile de sfârșit de an, diverse aniversări sau recepții au rolul lor special în cadrul fotografiei de eveniment, deoarece surprind cel mai bine dinamica între principalii actori ai unei organizații.
Fotografia pentru congrese și conferințe
Chiar dacă am atins parțial acest subiect când am discutat despre fotografia pentru evenimente business, congresele și conferințele mi se par un domeniu în plină expansiune, care merită un tratament preferențial din punct de vedere al fotografiei. În mod uzual, majoritatea organizatorilor colaborează cu un fotograf specializat pentru a documenta vizual conferințele, congresele sau expozițiile pe care le organizează. Acest lucru este extrem de important, în special pentru a crește gradul de conștientizare imediat sau pentru a promova evenimente viitoare. Mai mult, este extrem de important să aveți imagini de impact, cu care să ieșiți în presă sau să le distribuiți spre parteneri, echipă, departamentul de marketing sau participanți.
Conferințele și congresele sunt extrem de ofertante din punct de vedere vizual. De la imagini care să reprezinte atmosfera generală a evenimentului, la cele ale speakerilor, participanților, standurilor, materialelor dumneavoastră sau ale materialelor sponsorilor. Este important să capturați momentele cheie din sesiunile hands-on sau din workshop-uri.
Atunci când vorbim de târguri sau expoziții comerciale sunt, fotografia va pune în evidență noile produse și servicii care sunt lansate în aceste momente. În calitate de fotograf al unor expoziții comerciale, mă voi preocupa să realizez atât fotografii ale standului dumneavoastră dar și pentru a cuprinde cadre largi, cu întreaga expoziție, dar și cu cât mai multe din companiile prezente, diverși vorbitori și zone de demonstrație produs.
Fotografie portret corporate
Fotografia de business poate părea o sarcină simplă la prima vedere, însă un portret corporate trebuie să cuprindă o reflecție cât mai fidelă a locului și rolului în organizație. Din experiența mea, este important ca fiecare subiect să se simtă încrezător și să nu aibă emoții în cadrul ședinței. Așadar, pregătirea pentru ședință începe cu mult înainte de a face prima fotografie.
Multe persoane au o anumită reticență față de fotografiile corporate deoarece, în multe cazuri, acestea sunt plictisitoare și unele poze par regizate (din cauza iluminatului deficitar) și/sau forțate. Pentru a combate aceste posibile rezultate nedorite, vă voi propune anumite tehnici creative, pentru a exploata la maxim atât lumina cât și mediul profesional, pentru a obține fotografii cât mai relaxante și naturale.
Această secțiune are mai multe fațete, pe care o să le detaliem pe scurt.
Portretele de studio corporate pot fi folosite într-o varietate de situații, cum ar fi: profiluri de companie, profiluri de social media sau diverse materiale de marketing. Însă, așa cum am discutat și mai sus, lumina este vitală în fotografia de studio, de aceea îmi doresc întotdeauna un control deplin asupra unghiurilor din care cade lumina. Acest lucru îmi permite să fie creativ în explorarea diferitelor unghiuri, a efectelor de iluminare sau a prelucrării fotografiilor.
Portretele prim plan sunt probabil cele mai comune fotografii corporate. Denumite și headshot-uri, aceste fotografii sunt extrem de importante, deoarece stabilesc de obicei prima impresie pe care o persoană o lasă asupra colaboratorilor externi. De obicei, realizez acest tip de fotografie într-un studio și ghidez subiectul spre cele mai bune poziții, pentru a ajuta la estomparea micilor imperfecțiuni.
Portretele corporate fotografiate în aer liber se realizează de obicei într-un mediu care are legătură cu domeniul de activitate al companiei. Chiar dacă nu există control asupra factorilor de mediu înconjurători, un fotograf cu experiență va trebui să folosească diverse metode pentru a se folosi de lumina naturală și a se asigura că subiectul iese în evidență.
Fotografia office
Acest tip de fotografie include ale mediului de lucru (birouri, spații comune, săli de ședință, spatii de întâlnire informale etc.), angajaților, iar în anumite cazuri și ale clienților. Fotografiile vor surprinde atât spațiile interioare cât și exterioare ale spațiilor din companie. Compoziția este destul de pretențioasă în acest caz, deoarece trebuie exploatată lumina naturală a fiecărui spațiu, fără a pierde din vedere scopul și estetica acestuia.
Fotografia office
Acest tip de fotografie include ale mediului de lucru (birouri, spații comune, săli de ședință, spatii de întâlnire informale etc.), angajaților, iar în anumite cazuri și ale clienților. Fotografiile vor surprinde atât spațiile interioare cât și exterioare ale spațiilor din companie. Compoziția este destul de pretențioasă în acest caz, deoarece trebuie exploatată lumina naturală a fiecărui spațiu, fără a pierde din vedere scopul și estetica acestuia.