Ne putem auzi la: 0722 40 60 80 contact@alingavrila.ro

Fotografia de produs care vinde

Pentru cumparatorii online, pretul este primordial in decizia de achizitionare.

Dar asta nu inseamna ca trebuie sa te grabesti cand este vorba de investitia in fotografia de produs. Pentru ca pozele de produs sunt extrem de importante in publicitate, online sau offline, in reviste, brosuri, site-uri etc.

Ca fotograf de produse si ca liber profesionist, mi-am pus o simpla intrebare. De ce fotografia creste conversiile? Simplu. Pentru ca 90% din informatie transmisa creierului nostru este prin imagini. Indiferent de site si content, vizitatorii sunt atrasi prima data de elementele vizuale.

93% dintre cumparatori vor sa cerceteze cat mai indeaproape produse prezentate pe website iar studiile arata ca vor cel putin 4 fotografii per produs.

Acest lucru se datoreaza si faptului ca ei nu pot atinge produsul, mirosi sau testa. Atunci cand un potential client vizualizeaza atent pozele de produs cauta dovada calitatii si a valorii. De aceea, odata prima impresie creata, vor decide daca mai petrec timp pe site-ul tau sau nu, ele fiind practic direct legate de experienta consumatorului in magazinul tau virtual. O experienta care trebuie sa denote doua lucruri extrem de importante: transparenta si incredere. Astfel, o fotografie de produs stabileste conversiile si ratele de retentie pe site si devine factorul decizional in procesul de cumparare. In acelasi timp, declara imaginea brandului tau. Clar, imaginile sunt elemente cheie pentru brandul tau, si cu totii stim cat de important este un brand in decizia de achizitie. Pe scurt, pozele produselor tale trebuie sa atraga atentia, sa convinga si sa vanda.

O poza simpla si de calitate realizata de un fotograf de produse vorbeste de la sine audientei facilitand vanzarea.

Absolut totul dintr-o imagine trebuie sa inspire audienta targetata: schema de culori, produsul, saturatia. Obiectivul tau ca vanzator este acela de a crea o relatie pe termen lung cu audienta si clientii, iar imaginile sunt modul tau de comunicare.

POVESTEA UNEI FOTOGRAFII DE PRODUS

Exista doua tipuri de fotografii de produse pe care le execut.

Pozele simple ale produsului realizate in studioul foto pentru produse, din diferite unghiuri, cu si fara alte obiecte ca si context, avand background alb, sunt menite sa scoata in evidenta doar produsul si sa creasca conversiile. Acestea sunt fotografiile product-only si sunt perfecte pentru pagina de produs, de unde se poate efectua si cumpararea.

A doua categorie este formata din poze in-context, care spun o poveste, iar cadrul in care este plasat produsul este cel care spune aceasta poveste, creand angajament emotional. Sunt potrivite pentru social media, bloguri si newslettere, canalele de la baza palniei de conversii si cred ca pentru astfel de poze este importanta si imaginatia pentru ca ele pot fi corelate cu vocea brandului.

Exista detalii tehnice care sa transforme simplitatea in complexitate?

Da, cu siguranta. Iar aceasta este proba de foc pentru mine. Pentru ca iluzia simplitatii este redata de jocul de lumini, focalizare, umbre, compozitie, consistenta si multa atentie la detalii precum materialul produsului. Oricum, de cand realizez fotografie comerciala, am inteles ca procesarea ulterioara ajuta foarte mult la finisarea variantelor finale ale pozelor. Un proces care necesita mult timp dar este obligatoriu.

FOTOGRAFIA DE PRODUS IN VANZARI

De mentionat ca in ultimii ani trendurile in marketing indica clar preferinta audientei pentru videoclipuri, vloggerii castiga teren iar blogerii devin secundari, si orice companie realizeaza ca are nevoie de servicii foto video profesionale, indispensabile daca discutam despre online shopping. Asa ca mai nou, produsele sunt prezentate cu mare succes in scurte videoclipuri sau tutoriale ce demonstreaza calitatile acestora.

Realizez de multi ani fotografie de produs, si am constientizat clar ca fotografia de produs este ambasadorul brandului tau si este cruciala consistenta ce trebuie mentinuta din acest punct de vedere. Pentru a fi remarcat, a castiga incredere si a vinde este de preferat sa alegi imagini care ajuta in mercantizare si alte eforturi de marketing, intarind brandul.

@alin_g_g

MENU

Back

Share to