Cuprins
Filmare social media
Filmare social media - este un domeniu al producției video specializat în crearea de videoclipuri dedicate platformelor de socializare. Odată cu creșterea exponențială din ultimii ani a conținutului video de pe platformele majore precum Facebook, Instagram, YouTube și TikTok, importanța utilizării materialelor vizuale în strategia de marketing digital a devenit vitală. Potrivit unor statistici recente, cererea de conținut video a crescut foarte mult. Videoclipurile orientate spre social media generează cu 1200% mai multe distribuiri decât postările de text și imagini la un loc. Așadar, exploatați acest trend pentru a crește numărul de conversii.
Cum vă poate ajuta un cameraman specializat în filmări pentru rețelele sociale?
Fie că vorbim despre demonstrații de produse, testimoniale sau expunerea unui brand, cameramanii specializați în social media au experiența necesară de a vă transforma ideile în conținut vizual relevant.
Dacă sunteți în căutarea unui cameraman care are expertiza de a vă produce materiale video de calitate pentru Facebook, TikTok sau Youtube, trebuie să vă asigurați că acesta dispune de echipament profesional (camere de filmat, lumini, software de editare și așa mai departe) și este capabil să creeze videoclipuri destinate fiecărei platforme, optimizate pentru vizibilitate și o engagement maxim.
Din păcate, nu toți antreprenorii au expertiza sau resursele necesare pentru a produce conținut video de calitate capabil să rezoneze cu publicul țintă. De aceea, rolul unui cameraman specializat în videoclipuri pentru Facebook, TikTok sau Youtube este vital.
Cum trebuie să fie un videoclip destinat rețelelor de social media?
Scurt
După cum ați observat în ultimii ani, tendința este ca aceste videoclipuri să fie extrem de scurte și la obiect. Și într-adevăr, se pare că este o rețetă de succes. La nivel global, videoclipuri virale cu peste 1 milion de vizualizări au între 30 de secunde și 1 minut. Această lungime nu lasă mult loc pentru a aprofunda subiectul tratat, dar oferă suficient spațiu pentru a vă concentra pe un singur aspect important pe care doriți să îl transmiteți. Desigur, este important să rămânem ancorați în realitate - nu toate videoclipurile sociale vor deveni virale. Doar 1,2% dintre videoclipurile de pe Facebook ajung la peste 1 milion de vizualizări. Așadar, nu există nici un predictor de a garanta că un anumit material va fi de succes.
Targetat
Social media gravitează integral în jurul audienței – atât cea pe care o aveți dar mai ales cea pe care o doriți. Filmările pentru social media se adresează ambelor grupuri. Dacă veți construi un material targetat, pe măsură ce publicul vostru actual reacționează la acel conținut, utilizatorii interesați din grupurile lor extinse vor fi la rândul lor atrași în ecosistem.
Pentru a fi foarte precis, trebuie să cunoașteți obiceiurile publicului vostru. Încercați să identificați cu o precizie cât mai ridicată la ce tip de conținut reacționează, când sunt online și așa mai departe. Asigurați-vă că subiectele pe care le acoperiți sunt aliniate cu interesele lor.
Optimizat
Materialul video cat si cel foto pentru social media trebuie să fie special conceput pentru rețelele de socializare. Acest lucru înseamnă că videoclipul trebuie să fie optimizat atât pentru varianta de web cât și pentru cea de mobile, dar și adaptat platformei care îl va găzdui. Urmăriți ca mesajul transmis să fie clar, chiar dacă utilizatorul urmărește clipul fără sunet. În timp ce orientarea orizontală este încă formatul principal pe rețelele sociale, videoclipurile de tip „square” (pătrat) au crescut rapid în popularitate, deoarece acest format se afișează bine indiferent de dimensiunea sau orientarea ecranului. Tocmai de aceea videoclipurile „square”sunt prezente din ce în ce mai mult în feed-uri. Voi reveni în paragrafele următoare cu specificații tehnice pentru fiecare tip de videoclip, în funcție de platforma pe care doriți să îl publicați.
Nu uitați - un video dedicat platformelor de social media are un singur scop: să genereze engagement, fie că vorbim de like-uri, comentarii sau distribuiri. Cu cât engagement-ul e mai mare cu atât conținutul vostru va apărea în mod organic în feed-urile utilizatorilor.
De ce ai nevoie de un cameraman specializat pentru Facebook, YouTube sau TikTok?
Deoarece un specialist cu experiență în acest domeniu vă poate oferi informații valoroase despre procesul de producție al unui material video dedicat rețelelor sociale, de la conceptualizare la post-producție.
Mai mult, vă pot ajuta să identificați mesajele cheie pe care doriți să le transmiteți și vă pot sfătui cu privire la cele mai bune metode de promovare a videoclipurilor pe platformele de socializare.
Un cameraman cu experiență în crearea de videoclipuri pentru platformele de social media (și care are și un portofoliu care demonstrează asta) ar trebui să fie capabil să vă înțeleagă viziunea voastră, chiar daca este vorba și despre filmarea unui botez și să o transpună într-un videoclip convingător care să rezoneze cu publicul vostru țintă.
Importanța înțelegerii publicului țintă și a adaptării conținutului video la preferințele și interesele acestuia este vitală. Trebuie să știți cine este publicul țintă și ce caută acesta. În acest fel, puteți crea videoclipuri care nu sunt doar distractive, ci și informative și valoroase pentru aceștia. Rețineți faptul că oamenii nu vor să li se vândă, ei vor să fie implicați.
Care sunt formatele de video recomandat pentru filmare social media?
TikTok
- Rezoluție recomandată: 1080×1920
- Aspect ratio: 9:16 recomandat pentru ecranul standard al unui telefon mobil (1:1 cu letterboxing)
- Durată: 15 secunde înregistrate în aplicație, 60 de secunde în aplicație (4 secțiuni de 15 secunde) sau peste 60 de secunde, dar nu mai mult de 10 minute
- Dimensiune maximă a fișierului: 287.6MB
- Formate video: MP4 sau MOV recomandate
- Rezoluție recomandată: 1280p x 720p
- Aspect ratio de 2:1
- Videoclipurile nu pot avea mai mult de 240 de minute
- Frame rate-ul nu poate depăși 30 FPS
- Lățimea minimă este de 600p
- Aspect ratio pentru landscape este de 16:9
- Aspect ratio pentru portret este de 9:16
- Dimensiunea maximă a fișierului este de 4GB
- Formatele video recomandate sunt .MP4 și .MOV
- Video pătrat: 600p x 600p (aspect ratio de 1:1)
- Video orizontal: 600p x 315p (aspect ratio de 1.9:1)
- Video vertical: 600p x 750p (aspect ratio de 4:5)
- Stories: 1080p x 1920p (aspect ratio de 16:9, 4:5 și 9:16)
- Videoclipuri IGTV: 1080p x 1920p (aspect ratio de 9:16)
- Dimensiunea maximă a fișierului este de 4GB
- Formatele video recomandate sunt .MP4 și .MOV
- Durata maximă a videoclipului este de 60 de secunde pentru stories și 10 minute pentru IGTV
- Max frame rate pentru video este de 30 FPS.
YouTube
- Dimensiuni recomandate:
- 426 x 240 (240p)
- 640 x 360 (360p)
- 854 x 480 (480p)
- 1280 x 720 (720p)
- 1920 x 1080 (1080p)
- 2560 x 1440 (1440p)
- 3840 x 2160 (2160p) - Dimensiuni minime: 426p x 240p
- Dimensiuni maxime: 3840p x 2160p
- Aspect ratio acceptate: 16:9 și 4:3
- Dimensiunea maximă a fișierului este de 128GB sau 12 ore
- Formatele de video acceptate includ .MOV, .MPEG4, MP4, .AVI, .WMV și .MPEGPS.
- Dimensiunea minimă a fișierului: 75KB
- Dimensiunea maximă a fișierului: 5GB
- Videoclipurile pot fi încărcate orizontal sau vertical (nu le încărcați vertical decât dacă nu aveți alte opțiuni)
- Durata minimă a videoclipului este de 3 secunde și durata maximă este de 10 minute
- Tipuri de fișiere recomandate: .ASF, .AVI, .FLV, .MOV, .MPEG-1, .MPEG-4
- Rata maximă de cadre pentru video este de 60 FPS
- Aspect ratio: 1:2.4 sau 2.4:1
- Interval de rezoluție: 256×144 până la 4096×2304.